Reparatie en garantie
Kapotte artikel(en) retourneren
Op alle artikelen bieden we één jaar garantie. Dit geldt bij normaal gebruik: slijtage valt hier niet onder. Heb je een artikel dat snel kapot is gegaan? Meld ons via de mail wat er mis is (bijvoorbeeld een kapotte woofer of een los onderdeel) en hoe het is gebeurd. Stuur na ontvangst van onze bevestiging het artikel retour naar ons. Na beoordeling krijg je het aankoopbedrag terug.
Klacht over je artikel melden
Is je artikel niet in orde? Dit willen we natuurlijk goed voor je oplossen.
Ook als je artikel kapot bezorgd is is of al binnen de zichttermijn van 14 dagen stuk is gegaan.
Nadat je een klacht hebt gemeld over je artikel ontvang je van ons een e-mail. In deze e-mail vind je meer informatie over de oplossing van je klacht.
Wettelijke garantie
Op alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel bij bezorging in goede staat moet zijn en bij normaal gebruik goed moet functioneren. Als je artikel niet goed functioneert binnen de garantie en je klacht gegrond is, dan zoeken we zo snel mogelijk een passende oplossing. Denk aan een reparatie, een nieuw artikel of je geld terug.
Aankoopbewijzen
De factuur van je bestelling is ook je aankoopbewijs. Je vindt ontvangt deze in je e-mail.
Reparatiekosten
Binnen garantie
Je hebt recht op een goed product. Dus als je een gegronde klacht hebt over een artikel, komen de kosten voor het omruilen of repareren van een artikel (inclusief voorrij- en/of verzendkosten) binnen de garantie voor onze rekening.
Als de reparateur je artikelklacht heeft beoordeeld en deze niet gegrond blijkt te zijn, ontvang je een prijsopgave voor de reparatie. Je kunt dan zelf beslissen of je het artikel wel of niet wilt laten maken. Laat je het niet repareren? Soms worden er nog wel onderzoekskosten in rekening gebracht (deze staan op de prijsopgave).
Buiten garantie
Valt de reparatie of omruil buiten de garantie, dan is het soms redelijk om (een deel van) de kosten zelf te betalen. We gaan je natuurlijk niet ineens achteraf een rekening presenteren. We laten het je dus vooraf weten als er kosten verbonden zijn aan de reparatie.
Garantievoorwaarden
Wettelijke garantie
Op alle artikelen die je bij ons koopt zit een wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel bij bezorging in goede staat moet zijn en bij normaal gebruik goed moet functioneren.
We kijken ook naar de economische levensduur van het artikel, want het ene product gaat langer mee dan het andere.
Economische levensduur
UNETO-VNI heeft onderzoek gedaan naar de gemiddelde levensduur van een groot aantal artikelen. Deze lijst kun je raadplegen als je benieuwd bent naar de economische levensduur van je artikel: www.uneto-vni.nl.
Wat is een goed product?
Je moet een artikel in ieder geval een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Hoe lang een artikel meegaat, hangt af van wat het is. Koop je iets in de uitverkoop? Ook dan heb je recht op een goed artikel.
Wanneer is een product niet goed?
Een artikel is niet goed als het niet compleet is, beschadigd of kapot is en/of het niet goed doet.
Fabrieksgarantie
Op sommige artikelen heb je naast wettelijke garantie ook fabrieksgarantie. Deze extra garantie geldt voor een bepaalde tijd, bijvoorbeeld voor een jaar.
Je rechten tijdens de garantie
Als een artikel niet goed functioneert binnen de geldende garantie, zoeken we zo snel mogelijk naar een passende oplossing. Denk aan een gratis reparatie, een nieuw artikel of teruggave van je geld. Is het probleem met het artikel je eigen schuld? Dan heb je geen recht op gratis reparatie, een nieuw artikel of teruggave van je geld. Heb je het artikel normaal gebruikt en is het gewoon versleten? Ook dan heb je geen recht op bovengenoemde oplossingen.
Garantiebewijs
De factuur van je bestelling is ook het garantiebewijs van je artikel. Wil je aanspraak maken op garantie, dan vragen wij om een kopie. Je vindt deze in de bevestigingsmail van je bestelling. Bij sommige producten krijg je een garantieboekje meegeleverd.
Klacht of defect binnen garantie
Meld je een artikelklacht, dan kijken we of de garantiebepalingen, zoals omschreven in de algemene voorwaarden, op jouw situatie van toepassing zijn. Als de klacht gegrond is, komen alle kosten (inclusief voorrij- en/of verzendkosten) binnen de garantie voor onze rekening.